Underbar hunddag

Jag som förberedde mig på att inte få sova någonting inatt och få gå upp tidigt med Bisou, men inte då... Hon väckte mig vid 04:30 och då tog jag ut henne så hon fíck göra ifrån sig, sen in igen och efter en kort lekstund med hennes flodhäst så somnade hon igen bredvid mig i sängen. Min tanke var ju imorse att jag och syster skulle ut och gå med Kaitaq och Rambo vid 7-tiden så jag tänkte att jaja, men jag lär ju ändå va vaken så tidigt med valpen så jag ställer inte klockan. Just det ja, som om hon vaknade tidigt? Jag vaknade 09 och hon sov fortfarande vid mina fötter...

Så ja vi missade promenaden för Kaitaq och nu under dagen har det varit alldeles för varmt så han får sin långprommis nu ikväll. Idag i alla fall så har hundarna lekt på baksidan och det funkar super, eller ja Kaitaq har haft en boll och lilltjejen har jagat han med full fart. Och snabb, det är hon kan jag säga... Här kommer lite bilder från mobilen då kameran inte har batteri nu (och den kan jag inte ha med mig hela tiden)...
 Men nu ska jag gå ut med Kaitaq medans Bisou sover här inne hos mamma och micke...
 
"Direkt efter att Bisou lämnades hos oss så kom hon till rätta i mitt knä, underbara hund. Hon är så stabil och lugn i psyket vilket är otroligt skönt!!"
 
"Såhär var Kaitaqs min efter att han (troligtvis) förstått att lilltjejen skulle bo hos oss, det vill säga efter att han luktat på alla hennes grejer, bur, filt, leksaker, mat m.m."

"Bisou njuter av lite keltid tillsammans, och här var hon otroligt trött efter att ha mött både Kaitaq och Rambo.."
 
"Kaitaq är inte så tuff som han verkar, är man stor måste man vara snäll, och det är han faktiskt egentligen, även om han är skeptisk emot hennes vistelse hos oss.."
 
"Den här bilden älskar jag, när man ser lilla Bisou som kollar ner på Kaitaq och vargen ligger där och kollar upp mot henne med en liten skräckslagen blick.."
 
"Men mamma... Är det verkligen säkert att Bisou ska bo här?"
 
"På kvällen åkte jag ner med Kaitaq till rasthagen i Söderköping för att möta upp Sandra, Emilia och några till. Så han fick vara lite tuff och busa med dem stora hundarna.. Här är det Enzo till vänster, Vanos bakom Enzo, Zipp den lilla svarta, Kaitaq med hög svans och sen Shiva (den enda tiken i den här flocken)"
 
"Lite mys i soffan medans jag och Sandra satt och snackade om allt och inget.."
 
"Sängdags, och det var inga problem för henne att somna inte."
 
"Morgonpromenaden idag, det vart en väldigt kort prommis med båda."
 
"Är man barnvakt åt lilla Melker som är sjuk så blir det soffhäng framför tv:n och såklart somnade hon som en stock på filten."
 
"Massa bus blev det i alla fall på tomten, vargen springer med bollen och Bisou jagar han, eller kanske vallar hon?"
 
"Luchdax, somnade i famnen (som vanligt), myshund!!"
 

Kommentarer:

1 Elin Bergman:

skriven

Vilka söta vovvar!

Svar: ja tack, dem är allt två söta små terrorister :D
Linnea Eldh

Kommentera här: