Den 25:e smäller det

Ja idag är det den 25/9 vilket betyder löning, och jag fick idag lön från när jag jobbade för Siemens i Finspång vilket satt väldigt skönt på kontot. Tyvärr så får man ju inte njuta så mycket av dem pengarna eftersom jag direkt tog fram min pärm och betalade alla räkningar så nu är det knappt något kvar men får lön från annat håll snart igen!! Som jag skrev igår så hade jag inga planer för idag så jag skrev ett sms till Jansson imorse och frågade om hon ville med ut och gå med hundarna någonstans och det plingade till nästan direkt i mobilen och det stod klart och tydligt JA... 
 
Hon kom hit vid 11:30-tiden så vi kollade först så alla hundar gick ihop för hon hade med sig en hund "Nala" som hon är hundvakt åt och jag har ju lilla Bisou så dem skulle få träffa nya hundar. För Kaitaq och Harry var det bara att träffa en ny tjej var... Och som vi hade tänkt oss så funkade allt super med hundarna så in med hundar, handdukar, fika, vatten och oss i bilen så åkte vi iväg till Petersburg i Söderköping och tog ett spår där. Hundarna uppskattade det jättemycket, Bisou var lös så hon sprang runt som en liten buse, men hon håller sig alltid inom en 5meters radie runt mig och Kaitaq. Vi valde en slinga som hade otroligt många upp och nedförsbackar (mest uppåt kändes det som) så där körde vi intervaller uppåt i alla fall och vargen älskar verkligen att dra uppåt, eftersom vi kört med det sen han började dra så är han på G varje gång vi närmar oss en uppförsbacke och skönt är väl det för då får jag draghjälp uppåt. 
 
Efter prommisen så torkade vi såklart av alla hundar innan dem hoppade in i bilen och vi åkte hemåt igen, jansson åkte hem till sig och jag drog igång med städningen igen. Ja det blir ju en hel del städning när man har valp, men det visste man ju innan... Så fram med dammsugaren och skurhinken, dammvippan och fönsterputsen, under tiden fick hundarna sitta i hundgården, vädret är helt OK och det funkade faktiskt bra med Bisou där under en kortare stund, hon klagade ingenting utan båda två låg på utsiktsbordet (som jag gjorde en trappa till för lillen) och sov när jag kollade till dem.. Skönt det i alla fall, men nu när det är färdigt ute hos mig så for dem in båda två igen för snart är det dags för kvällsmat och nu får dem mysa i ett nystädat rum, vilket uppskattas från oss alla tror jag i alla fall....
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Jansson :

skriven

Tack för idag kompisar! ☺️💗👍 Kramisar från mig, Harry & Nala 😚

Svar: Tack själv 😃 kram på er också!!
Linnea Eldh

Kommentera här: