Våran sista promenad

Precis som rubriken lyder så hade Jag, Kaitaq och Bisou våran sista promenad tillsammans i lördags i en kohage utanför katrineholm...
 
Jag har ju tagit hand om den lilla valpen i lite mer än en månad nu åt hennes ägare Steff, och nu var det dags att lämna tillbaka henne. Det var mycket svårare än jag tänkt att det skulle vara eftersom jag ändå varit medveten om att jag bara skulle ha henne ett tag och att det bara var en typ av foderhund. Men man kan ju inte låta bli att falla för henne, hon är en underbar liten valp med mycket personlighet och påhitt. En riktig liten stjärna kommer hon att bli!! Från dag ett till ungefär dag 8 så hade vargen riktigt svårt att acceptera henne, men sen en dag så ändrade han inställning helt och gick från att inte ens vilja ha henne nära sig till att leka med varandra, vakta henne på stan, hon sov på han, han kollade igenom henne m.m. Det var då han tog på sig papparollen för henne, det var otroligt fint att se faktiskt. 
 
Tillbaka till lördag, jag var på jobbet hela helgen och fick lov av chefen att åka iväg en liten stund för att lämna bort Bisou, så vid 11-tiden var jag i Katrineholm för att möta upp Steff. Sen var dem sena så jag hann med en sista promenad med båda hundarna tillsammans. Vi körde en liten bit på vägen ut från Katrineholm och hittade en superfin kohage med massa ekar i och en stor fin sjö intill hagen så jag körde in med bilen där och tog ut hundarna. Som ni kommer ihåg så har jag ju inte orkat fota så mycket med kameran nu för tiden, haft mycket och göra och så men nu kom den fram och jag fick massa fina bilder på vovvarna, framförallt lilltjejen. 
 
När Steff kom sen så fick han tillbaks henne och alla grejer och vi sa hejdå, blandade känslor och mycket tufft att sätta sig i bilen och åka därifrån med "bara" Kaitaq, framförallt när Kaitaq gnydde efter henne... Men men kommer se Bisou mer då jag och ägaren har bra kontakt, så återträff blir det allt, det ska jag se till
 
 
 
 

Kommentera här: