Wild Tribe's Kaitaq

Idag är det exakt 2 år sedan världens bästa hund föddes, så ha blir en stor pojke idag!! 

Gud vad tiden går fort fram, känns nyss som om jag hämtade hem Kaitaq från Gävle och han bara var 8v. Men nu börjar han bli vuxen snart och det märks i hans sett att vara så positivt. Jag har fått lite frågor om Kaitaq så ska ta upp det nu. 

Hur kom du på namnet? 
Kaitaq är en stad i Alaska och världens största slädrace "Iditarod" går igenom den staden som en checkpoint. Pricken över i:t är att den tävligen gick det datumet när Kaitaq föddes. Och eftersom han är en draghund så passar det väldigt bra + att ingen annan heter det vad jag vet. 

Vart kommer han ifrån? 
Kaitaq kommer från kenneln Wild Tribe's uppe i Sollefteå. Uppfödaren heter Camilla Eklund och har ett flertal huskies som hon tävlar och kör turister med. 

Är han renrasig?
Ja Kaitaq är 100% renrasig siberian Husky. När det gäller Husky så får dem ja vilka färger som helst och vilka färgkombinationer som helst + ögonfärg så det är en väldigt brett utseende på dem. Kaitaq är viltfärgad med bärnstens gula/bruna ögon. 

Vad kommer han få i födelsedagspresent? 
Han har fått en "kong"-boll och smak till det. Sen har jag beställt hem en sele från Ungern som jag ska hämta ut idag till han. Förutom det så är det som vanligt massa godis och ben. 




 

Kommentarer:

1 carro:

skriven

Grattis gubben på 2 årsdagen önskar carro med hundarna :)

Svar: Åh tack så mycket säger Kaitaq 😘❤️
Linnea Eldh

2 Jenny:

skriven

Du har en otroligt fin blogg och jag läser den dagligen!
Hälsa finaste Kaitaq från mig och ge honom en puss från mig
<3

Kommentera här: