Torsdag, miljöträning

Igår, torsdag så tog jag bilen in till Norrköping för lite miljöträning med Kaitaq och så skulle han få träffa en helt ny kompis i en rasthage. Vi åkte först till Haga-rasthage där vi mötte upp Beatrice och hennes dobermann tik Enya, efter en liten "lära-känna-varandra-promenad" så släppte vi sedan ihop dem i hagen,och shit vad kul dem hade. Båda sprang sjukt snabbt runt och runt i hagen. Sen vart det liiite mer närkontakt lek men inte så mycket. Summa sumarum så fungerade dem två väldigt bra ihop, så då vet man det om han behöver racea av sig mer en annan gång. 
 
Efter lekstunden så fick han dricka massa vatten i bilen innan vi rullade upp til en parkering vid kungsgatan, där började vi sedan våran miljöträning. Tanken med den här träningen idag var mest att kaiatq skulle få gå andra svängar än annars, mycket liv på stan också då augustifesten började igår, marknaden och karuseller, mötte några hundar men inte allt för många. Det är så skönt med Kaitaq för han bryr sig inte det minsta om ljud, såsom människor, karusellerna, bilar, skatebord m.m. Hans ändå störning är just hundmöten, men dem klarade han av galant igår...
 
Åkte hem efter att vi varit i stan totalt 2,5h, den sista stunden så kände jag att det började svartna för ögonen, men trodde bara att det var när jag haft solglasögonen på mig och sedan tagit av dem, men i bilen påväg hem så kände jag ett välbekant tryck över huvudet..... MIGRÄN. Så hem, ge kaitaq mat inne i lägenheten medans jag gick in och tog tabletter, en dusch, sen ut och lägga mig i rummet. Det gjorde så j*vla ont, ni som inte haft migrän: Man förstår sig inte på den smärtan förns man haft migrän. Men men, därför som inlägget blir idag istället. 
 
 
 
 
 

Kommentera här: