Ny lillebrorsa

Igår så var jag i Norrköping på ÖKK's internationella hundutställning, jag skulle nämligen "jobba" som ringsekreterarelev, inför att själv bli ringsekreterare snart. Jag jobbade i ring 6 som var Bernersennen och Grand Danois, hela 44st bernrar, tror ni jag var i himlen eller?
 
Efter utställningen så mötte jag upp Frida och hennes lilla bernervalp Moltaz på 16veckor innan vi åkte hem till Kaitaq. Första gången som lillen och Kaitaq träffades men det gick så bra, vargen älskar verkligen valpar så han la sig ner direkt när han såg Moltaz och öronen bakåt, svansen viftandes... Dem busade massor och lillen försökte springa ikapp Kaitaq (går absolut inte men han gjorde tappra försök i alla fall). Gud vad jag älskar berner sennen och framförallt Moltaz, så otroligt gullig och fluiffig liten boll. Så söt....
 
Imorse var dem så söta båda vovvarna, skulle åla runt i min och fridas (upplåsbar dubbelsäng), haha sötisarna bara massa mys och bus hela tiden i deras skallar. Skönt också att dem hittade varandra snabbt och lekte bra. Idag på morgonen så lekte dem ännu mer och ännu bättre så det var skönt. Massa bilder vart det också så klart så här kommer en hel del, dock vart det inte den bästa kvalitén tack vare tråkigt väder men jag fick redigera upp dem ganska bra så vart det bättre... 
 

Kommentera här: