Lyckat möte igen

Idag fredag, jag och vargen åkte in med bilen till Hage rasthage för att träffa min andra "kund" Tina med hennes boxerhane Benso. Hon vill ha hjälp lite då och då när hon jobbar och jag ska då va dagmatte åt benso hel -eller halvdagar. Därför möttes vi idag för att testa Kaitaq och Benso, om dem funkade ihop. Det är ändå två hanar, ungefär lika gamla. Men det var absolut inga problem, dem fann varandra direkt och lekte superfint med varandra, det vart både boxning, sprint och lite brottning. Kul när det går så lätt!!
 
Efter det så åkte jag vidare till lilla Alice för att ta ut henne på lunchpromenaden, det vart en timmes promenad i folkparken, så på med midjebältet, selarna på hundarna och gå runt lite överallt i folkparken. Hundarna skötte sig galant, Alice fick dock ett busryck när vi stod still så hon och kaitaq studsade runt lite... haha. Efter prommisen så fick dem hoppa in i bilen och dricka massa vatten. Så roligt med mitt projekt, än så länge funkar allt bra och rullar på som det ska. Alla hundar går ihop och det är absolut inga problem så jag ser fram emot att se om jag får in fler likasinnade hundar i gruppen.
 
 

 
 
 
 

Kommentera här: