Det nya projektet

Igår nämde jag något om "mitt nya lilla projekt"... Ja det är så att nu när man är såkallad arbetslös så får man hitta på lite annat att göra, så jag skrev ett inlägg på en facebookgrupp där jag berättade lite om mig, min hundkunskap, min hund m.m. så man kan säga att jag la ut en annons om mig och erbjöd mina tjänster som hundrastare eller dagmatte. Fick relativt många meddelanden direkt från "kunder" och jag bestämde möte med vissa av dem. Igår var jag och träffade en av mina kunder Johanna och hennes lagottotik Alice. Dem ville ha hjälp nu den här veckan och nästa med lunchpromenader. Vi tog en prommis igår så jag fick lära känna både Johanna och Alice, sen fick även Kaitaq och Alice träffas för lite bus.
 
Idag var min första lunchpromenad med henne så jag packade bilen, tog med vargen och åkte in till Norrköping för att hämta upp Alice, sen åkte vi ut med bilen till ett litet naturskyddsområde som kallas för Sylten. Det stod så fint om det på norrköpings hemsida så jag tänkte att det skulle bli bra. Visst det vart en bra och mysig promenad bland ekar och fårhagar men det var värsta slumområdet, gamla tält uppsatta i skogen, plåtskjul mitt ute i obyggden och annat trevligt såsom burakr och sprutor på utsiktsplatsen... Ja men vi mötte inga människor i alla fall, varken trevliga eller otrevliga så det var skönt. Nu har vargen dessutom fått leka av sig här hemma med lillbrorsan Rambo på tomten innan han fick gå in och vila i hundgården...
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Camilla :

skriven

Jätte fin blogg och kul med hundrastningarna! Hoppas det går bra för er!
Kram från mig och Ailu :)<3

Svar: Tack så jättemycket Camilla!! Ja det e kul, här går allt bra för mig och vargen :) Hoppaas det går lika bra för er.. Kram på er!!
Linnea Eldh

Kommentera här: