Hundträning nr1!!

Då var det idag dags för hundträning för min och kaitaqs del. Mamma skjutsade bort mig till Jessica och karma (våran förra granne) så gick hon, jag och en till iväg till mariehov för hundträning. Vi gick vid 09 och träningen var 10:00 sen höll den på till 11:00 och vi gick hem till Jessica och var där vid 12:00. 

Träningen gick super, är så stolt över min lilla kille. Jag var där inne först innan alla andra hade tagit ur hundar ur bilen m.m så Kaitaq fick lukta av ridhuset och jag körde lite kontakövningar med honom, sen fick han se alla hundar komma in från avstånd. Det var idag 16 hundar så det vart mycket på en gång. Men inget som stoppade oss denna gång. 

Vi körde på med kontaktövningarna och sedan lite rallylydnads skyltar som vi roterade runt olika. Efter ungefär halva passet vart Kaitaq ofokuserad och jag gick då ut med han för en kiss och lite lek med pinnen och när vi kom in igen så var han supermed på läget. 

Så nu längtar jag tills nästa hundträning. Här är småbilder på Kaitaq och sedan karma. 

Ciao bella<3






Kommentarer:

1 Karin:

skriven

Åh vad kul! Vem tränar du för?

Svar: Det är Anne Halling i söderköping som har fixat så att vi får chansen att träna i ridhuset. Det blir inte någon instruerad träning på det sättet utan alla får möjlighet att träna kontakt och skyltar som anna visar hur och det kostar enbart 50kr/gång. :D
Linnea Eldh

Kommentera här: