Bad vid sjön!!!

Vi trotsade vädret idag och åkte i alla fall ut till Mariehofs sjön med hundarna och badade, tog kort, chillade och åt på klipperna. Vattnet var helt spegelblankt och det var inget folk där (som vanligt). Det var faktiskt riktigt skönt i vattnet så vi badade lite och tvättade håret i sjön, tycker det är så härligt på sommaren och tvätta håret i sjön eller havet med schampo/balsam som är neutralt för vattnet såklart. Kaitaq var supernöjd med att få springa runt och hoppa i vattnet efter bollen och pinnen, masy var mer försiktig med vattnet men nöjde sig med att springa runt lös och kolla på oss när vi badade. 
 
Mamma hade faktiskt packat med kyckling Fajita som vi hade som lunch och även lite chokladkex till fika, supergott att käka ute i naturen sådär tycker jag faktikst. Åkte hem hit vid 13 tiden och skjutsade då in Becca och Masy till norrköping, har haft 3 underbart roliga dagar här ute på landet med Becca, kul att skapa nya kontakter sådär och bara umgås, hundarna hade det helt perfekt också, lekte hela tiden nästan. 

Här kommer lite bilder från våran lilla utflyckt, nu har jag precis städat klart ute hos mig i min lilla lägenhet efter dem båda hundarna, dammsugit, skurat, dammat och putsat samt vädrat ur. Skönt med ett helt rent hem igen, kaitaq ligger och sover på gräsmattan precis utanför mitt place (trött efter dem här lekdagarna). 
 
Ciao bella<3
 
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Snygg du är! :)

2 Linnéa Eldh:

skriven

Tack så mycket :) snäll du e då!!

Kommentera här: