You can't get better without hard training!!

Vid 9:00 imorse mötte jag och vargen upp Jessica och Monika (grannarna) och deras vovvar (Karma och Bob) för att ta en timmes promenad till mariehov då vi skulle på hundträning där.

Kaitaq var lös i skogen med kompisarna, han sprang runt massor med dem och var vid oss hela tiden. Ibland så!! Träningen började vid 10:00 det var vi tre och sen 2labrador hanar och en Labrador tik.

Kaitaq brydde sig inte alls om dem andra hundarna förutom en av hanarna som det var lite stelt mellan.
Men såklart hade ju jag köttbullar med mig så han lyssnade jättebra och hade fin kontakt med mig. Vi körde olika kontaktövningar, möten och rallylydnad.

Vi tränade till ungefär 11:15 då vi sen gick tillbaka hem på en timme ungefär. Men det var skönt att vi gick dit då var han "trött" när vi kom dit och nu är han utslagen här hemma. Sover som en stock i hallen.

Men men, nu blir det att gå ut till mig och se på nån film med Kaitaq sovandes bredvid.

Ciao bella<3

Kommentera här: