Oväntat hundmöte!!

Idag vart det en riktigt bra morgonpromenad med vargen, halva runda var enbart träning med olika trix och nödvändiga inlärningar. Vid stallet så kommer det en rottis hane springandes mot mig och skällde.

Kände direkt att jag vart nervös eftersom Kaitaq är tonårs hane och kan ibland va för kaxig då. Men jag greppade tag i Kaitaqs halsband och höll han bakom mig och jag sträckte mig och stod framför han. Sen vrålade jag rent ut sagt: STANNA!! Och det gjorde han men sen smög han framåt med en riktigt hög ragg. Sa bestämt åt han igen att stanna sen att han skulle sitta och det gjorde han.

Såg inte ägaren nån stans för hon var väl och hämtade hästen eller nåt uppe vid stallet så jag lät han sitta där ett tag sen sa jag bara: Spring tillbaka till matte! Och det gjorde han faktiskt. Haha!!

Fick en vänlig blick av vargen sen som tack. När jag tog skogsvägen tillbaka så fick han gå på utan nån träning alls. Nu har jag precis käkat och ska snart ut och plugga hos mig.

Ciao bella<3

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Så irriterande med dessa lösa jäv..... Hundar.
Stallfolk!

Svar: Ja, kan inget annat än att hålla med!
Linnea Eldh

Kommentera här: