Stolt matte!!

Åh så stolt jag är över min älskade varg idag, kom hem tidigt från skolan och körde ett lydnadspass (klass I) körde igenom hela som om det skulle vara tävling och det gick superbra. Tänker verkligen på att inte ställa för höga krav på varken Kaitaq eller mig, måste komma ihåg att han faktiskt bara är 1,5år. Så väldigt mycket kul inblandat i passet vart det också. Tänker också på min röst mycket att tjoa och tjimma med ljus röst för att låta glad. 

Ni tycker säkert att det låter konstigt med mina höga krav på Kaitaq MEN här ska ni få höra. Inför mitt köp av Kaitaq så var ganska många emot det pga, gamla händelser. Tack vare det har jag alltid ställt höga krav på Kaitaq ända sedan han var liten att han ska va så himla duktig och kunna massa saker som om det vore elit-klass i lydnad när vi är på hundträning som i söndags när själva grejen är att vi ska ha kul Kaitaq & jag för då löser sig allt annat också. 

Så får väl släppa dem där kraven. Stort tack till Anne Halling (hundtränaren) som öppnade mina ögon och pushade + hjälpte mig massor i söndags när det var väldigt tufft... 

I alla fall så gjorde Kaitaq ett underbart träningspass, hans svans gick hela tiden och han hade full koll på mig. Så stolt!!! 

Nu blir jag uppdragen av Kaitaq så ska ut på en kvällspromenad nu...

"Syns gör han i alla fall i mörkret"


"Målade även lite med lillebror (vart överallt på båda oss)

"Som sagt nu drar han upp mig ur sängen så ut på promenad"

Kommentera här: