Julafton!!

Vaknade imorse vid 7:00 för att ta en promenad med syster och vovvarna då resten av dagen skulle bli hektisk och sedan skulle släkten komma vid 15. 
Efter promenaden vart det frukost här inne och sen julklappsutdelning och öppning. Vart superduperglad för mina julklappar, bra och behövliga grejer och lite till Kaitaq också. 

"Massor med paket under granen innan jag och lilla Melker delade ut klapparna till alla"

" från vänster: mjukis-set med racemarine, grå fintröja, två filmer, Lundhags frilufsbyxa, presentkort GinaTricot, halsband, spårlina 15m, Salomon skor, sen fick Kaitaq massa ben och godis"

Efter julklappsutdelning så startade jag med riktig magont så fick ligga i soffan ett bra tag med riskudde och tablett. Inte skönt!!! Sen vid 12 så tog jag Kaitaq i som spårlina och jag tog på mig mina Lundhags byxor för att ge mig ut på fältet vid oss och Kaitaq fick vara "lös" då spårlinan bara hängde efter han så han trodde i alla fall att han var helt lös. Men han skötte sig exemplariskt, kom direkt när jag visslade så busade vi massor, lekte med bollslungan ovh frisbeen samt bara gick vid sjön och körde inkallningsträning. Mysigt!!! 

Efter det fick Kaitaq vara i hundgården där han letade lite gömt godis och sen låg han och sov på pallarna där inne. 

"Här sitter han i sin hundgård och balanserar lite"

Vid 15:00 kom Eva&Bertil och Mormor&Morfar hit till oss på landet för att fira julen. Såhär ser det ut på bordet!

"Här är det uppdukat för julen, riktigt fint eller hur?"


"Sen var det kaktime, syster som bakat alltihop och det var inte lite kan jag ju säga"


"Såhär såg jag ut under julafton, svarta jeans ovh den nya gråa vinter-tröjan, så vart man lite uppiffad med smink å så"


"Dem två små tomtenissarna som var hos oss, så söt bild"


"Måste ju ha en årlig julbild på lilla vargen framför granen"


"Senare på kvällen tog jag på mig min nya mjukisdress som var så otroligt skön efter en ganska stressig dag"

Ciao bella<3


Kommentera här: