Min vilda diamant!!

Var ute med Kaitaq på en långpromenad vid 10, gick kanalen och runt på ungefär 1h. Kaitaq var lös längs med kanalen och sprang massor, körde inkallning och aktiviteter och han är så himla duktig och lyssnar bra nu igen (för tillfället).

Det är många som säger till mig att det måste va jobbigt att ha köpt en helt egen hund som jag har gjort, man binder sig ju till en Husky på lång tid och 24h om dygnet i princip eftersom han inte kan vara ensam heller.
Dem säger att det måste va tråkigt för att jag inte kan ta lumpen, åka utomlands i nån månad eller gå på festerna i stan.

Men vet ni vad?
Kaitaq var min dröm nu har han blivit min verklighet, mitt liv, mitt allt. Han har redan gett mig så mycket och jag vet att jag kommer lära mig så mycket av han av släktet "canis lupus familiaris". Jag är då glad att jag fick köpa min egna lilla varg, min vilda diamant. Nu kan jag förverkliga min dröm och t.o.m göra den ännu bättre, mer storslagen.

För jag och Kaitaq är ett team och vi kommer hålla ihop en lång tid framöver, vad är en månad i Turkiet jämfört med den tiden jag får med min varg.
Han är mitt allt!!!

Kommentarer:

1 Lotta Eldh:

skriven

Jag tvivlar inte på att du älskar K, jag vet att du
Längtat efter egen hund hur många år som helst
Det var därför Micke och jag gick med på att du fick
Köpa honom, då vi förstod hur mycket han betyder
För dig. Som du betyder för oss<3
Sen kan man behöva komma iväg ibland ändå;)

Kommentera här: