Ny dag, nya planer, ny blogg.

Rubriken säger sig själv att allt är nytt nu för mig och det är riktigt skönt samtidigt som det känns lite läskigt. Det är nämligen så att jag har tagit ett viktigt beslut om att byta gymnasielinje helt och hållet. Just nu går jag NV (naturvetenskap) på Nyströmskaskolan i Söderköping, men jag valde inte den linjen för att jag ville det utan det var för att alla runt omkring mig pratade om att den linjen var den bästa för då kunde man bli vad som helst efter det.

MEN jag ville gå en linje som handlar om djur. Så nu till hösten ska jag börja på Himmelstalundsgymnasiet och gå Djursjukvård, men det som gjorde beslutet så himla läskigt är att dem som går ut 1:an (djursjukvård) nu och ska börja 2:an som jag också ska göra har ju läst många andra ämnen mot vad vi i NV har läst.
Dem har läst Arbetsmiljö & Säkerhet, Växt -& Djurliv, Etologi, Basmaskinkörningoch Arbetsliv Naturbruk. Inget av dem ämnena har jag ens varit nära på att läsa i NV, så därför måste jag börja om i 1:an djursjukvård för jag kommer aldrig kunna läsa upp alla deras ämnen + lära mig de nya ämnena.

Men det känns ändå väldigt skönt att ha fattat det beslutet och kunna göra om allting men görat bättre. Få mina gammla bra betyg igen och inte få sådan frånvaro som jag har nu. Och sen ska det även bli skönt att få arbeta med DJUR som jag av hela mitt hjärta älskar.



Inte nog med allt det så ska jag även flytta till ett nytt hus på landet igen, vi ska bo i en av Hylinge Slotts flygel. Det kommer bli så skönt, hon tanten som äger Hylinge Slotthar 3 st hästar, en frieser och två halvblod, som jag kanske skulle få ta hand om. Eftersom jag har ridit sen jag var 4 år och hopptävlat på allt från shettis till fullblod.



Sorry om bilden är lite dåligt upplöst men det är ett flygfoto så det är så det ska vara. Här är i allafall Hylinge Slott med tillhörande flyglar som vi ska bo i!!!






Kommentera här: