ÖLAND

Den 20:e till den 23:e var jag med min syster, pappa och Sakorn på Öland. Vi hade det jätte trevligt där och medans det regnade här hemma i Söderköping så hade vi ett jätte fint väder.

Måndag!
Vi tog bron över till Borgholm "Öland" och det måste jag säga, den är otroligt lång faktiskt. När vi kom fram till Borgholm så parkerade vi vid gågatan och gick runt, kollade i butikerna och jag fastnade för BUTIK ÖLAND, där inne hade dom en massa shabby chic inredning. Jag tror jag gick där inne i nästan 1 timme. Vi tog en fika på Aven (pub,restaurang,fik), vi tog blåbärstårta som nästan smakade som blåbärspaj fast mycket mer mättande.
Efter Borgholm åkte vi en 6 mils resa upp till Byxelkrok där vårt boende skulle vara dem här dagarna. Vi slängde in väskorna i rummen och körde ner till Ica för att handla lite nödvändiga grejer.

På eftermiddagen gick vi ner till hamnen och käkade på Terazza där jag tog kalamares det var såååååå gott. JUMMY!!



Tisdag!
Vi käkade frukost på ett Bed&Breakfast som låg mittemot vårt boende sen tog vi bilen till den norra kusten där vi kollade på Långe Erik en fyr som min bonusfarsas farfar hade jobbat/bott i. Där plockade jag och Alexandra hem en massa fina platta vita stenar som vi ville skriva lite grejer på. Sen bilade vi genom öland till Ormögas Kamelranch där jag tog kort på en massa söta kameler. När vi skulle åka därifrån så såg jag en åsna som stod i en hage, såklart var jag tvungen att hoppa ur bilen och takort på den. Sen klappade jag den och den var jätte gullig för den pussade mig.

Vi åkte hem sen och tog jordgubbar med mjölk som är det godaste som finns på sommaren. Sen åkte vi till stranden och solade det var jätte skönt!!!!!
Kvällsmaten vart på Hamnpuben, jag tog faktiskt hamburgare och pomme.

Onsdag!
Idag åkte vi till Löt som liger i mitten av Öland för vi hade fått ett tips av ägarna till hotellet som sa att det fanns en Lexington butik där som hette Vic&Mic. Efter det åkte vi till en strutsfarm och fikade där.
Vi åkte in till hamnen sen och tog en cola och vitlöksbröd.
Klockan 19:30 hade vi bokat bord på en restaurang där jag tog ceasar sallad ute i rottingmöblerna och kollade ut över
Östersjön.

 

Torsdag!
Idag åkte vi klockan 08:00 för att åka hemmåt, men vi åt ingen frukost för det tänkte vi göra på Strand Hotell i Borgholm, det var jätte gott, sen shoppade vi lite innan vi åkte hem till fastlandet.




Linnea Eldh

Kommentera här: