I sat down on a lonly road

Nu sitter jag i systers lägenhet och ska snart ta min tekopp och se på en film. Men jag kom på att jag sa att jag skulle blogga om hur dagen var idag. Det var ju som sagt första dagen på en ny skola, nya kompisar, nya lärare och nya möjligheter!!

Mamma skjutsade mig till skolan vid halv 10 sen tog jag ett djupt andetag och gick upp till stora ingången. Shit vad nervös jag var, tänkte bara att jag kommer va ensam och stå där helt lost. Men sen gick vi in i aulan och där ropade dem upp oss och såp oresenterade lärarna sig själva sen fick vi gå in till sal S12 och det var min klass H11A (djursjukvård) och H11H (Hund). Där började jag snacka med en tjej som heter Kristin och hon var jätte trevlig vi kom på att våra systrar kände varann och så snackade vi massor för vi hade lika intressen och så. Vi fick massor med information om vår tid i ettan dem första veckorna och sen vart det lunch då vi gick dit och åt sen hade vi rast ett bra tag och när jag och Kristin snackade så kändes det nästan som vi egentligen kände varann. Det var jätte kul så det kommer bli 3 jätte bra år och hela klassen verkar underbar. Mentorerna är stört sköna så det kommer bli lättsamt.

men nu ska jag dricka mitt te med min kära syster så bloggar imorgon igen.

Linnea Eldh

Kommentera här: