Hästar gör världen vacker.

Igår vart det att åka till Hylinge vårt nya hem som vi snart ska flytta till om några dagar. Där står det 3 hästar i slottets stall och dem 3 hästarna ska jag ta hand om som mina egna ett tag framöver. Först är det Tullamore Dew eller Frankie som han kallas, han är en Frieser och världens mysigaste som lunkar fram till en när man kommer och bara lägger huvudet i sin famn för att mysa. Han är rätt så stor närmare 170 tror jag i mankhöjd. <3

Sen har vi Calle som är ett halvblodssto men hon heter egentligen också som en whiskeysort, kommer aldrig ihåg vad det är för nån. Hon är det som jag kommer rida mest tsm med Frankie. Hon är den yngsta och är jätte fin, jag kommer ta fler bilder på dem sen när jag ska börja rida dem.

Sist och minst kommer Sudden som också är ett halvblods sto som är 22 år så hon ska jag bara gå med i grimma och mysa med så hon inte känner sig bortglömd. Alla 3 hästarna är riktigt fina och som sagt kommer fler bilder till helgen tror jag. <3



Här är Tullamore Dew's fina ansikte. <3

Linnea Eldh

Kommentera här: